Sekce geografie vzdělávání


Cílem sekce geografie vzdělávání je rozvoj prostorového myšlení a uplatňování geografických teoreticko-metodologických přístupů v oblasti vzdělávání. Naše ambice směřují k tomu, aby se nahlížení procesů a mechanismů, které se odehrávají ve vzdělávání, rozšiřovalo také o nahlížení perspektivou geografického prostoru. Zaměřujeme se především na úroveň primárního a sekundárního vzdělávání.

Realizujeme tyto činnosti:

  • podporu nahlížení školství z perspektivy geografického prostoru (školská síť v prostoru, dojížďka do škol a spádové obvody, faktory rodičovské volby školy, vzdělávání ve veřejném prostoru)
  • výzkumnou činnost v oblasti geografie vzdělávání (tedy geografie, která se zabývá prostorovými aspekty vzdělávací činnosti, a to jak stranou nabídky a realizace vzdělávání, tak stranou poptávky)
  • práci s daty o školství opatřenými o prostorovou informaci, znázornění informací prostřednictvím map a geografických informačních systémů
  • konzultační platformu pro zřizovatele a vedení základních a středních škol v otázkách prostorových vztahů v regionálním školství

Publikační činnost

Články v odborných časopisech

Odborné knihy

Kapitoly v odborných knihách